Apelsintårta med chokldkolaöverdrag



Hur smakade den må tro? Jo, nämligen som en kaka undertill, som trots den korta gräddningstiden var lite torr av sig, men ändå med en övervägande god och mild apelsinsmak. Från ovansidan tagen och omgiven av en smet. En seg smet med choklad och kola och så några kanderade apelsinskal intryckta från mittpunkten och utåt där de möts av mandlar. Mandlarna passade inte in riktigt. Eller det var snarare så att deras storlek och yta inte passade in smakmässigt. De skulle anpassat sig och styckat upp sig i må minihackade bitar tycker jag...

Ior bakade en dag förra helgen.

Nasse fick sedan smaka och hon beskriver smaken som följer:

Klet klet klet och åter massa mumsig klet! Överdraget var såååå bra gjort! Smaken av kakan var förträffligt perfekt, den syrliga apelsinsmaken var utomordentlig och detta i kombination med den söta kola/chokladsmeten var superduperunderbar. Sen att jag fick smaka i skolan när man är som mest suger gjorde det ju inte sämre;) Hoppas det väntar fler sådana här överaskningar i framtiden, Ior bakar som ett proffs och jag äter som ett proffs! Tjingeling!

Ior bara måste få uttrycka sin tacksamhet för dessa komplimanger! Bästaste Nassetassevännen, tur att vi har samma intresse för att gotta oss ;) det är ju inge vidare att sitta och tjocka sig på egen hand liksom så det är tur det finns en brabra smaklöksvän som dig som vill testa mina bakverk!

Skafferikram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Nasse

Min mun är alltid redo;)

2009-11-29 @ 19:26:03
Postat av: FATMA | sångerska

Så vad tycker du om Megan Fox? :o

2009-12-03 @ 19:35:16
URL: http://fatmas.blogg.se/
Postat av: receptblogg

Måste testa detta recept..

2010-01-18 @ 00:11:16
URL: http://bakrecepten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0