Tårta är en stor favorit!



Här är en variant med mandelmassabotten och lite extra hackade mandlar i och så är den övertäckt med gräddtoppar med smak av finaste päroncognacen (...jag hittade i gömmorna) och så kiwi som ni säkert redan listat ut.

Kan ju tänka mig smaken av denna kombination som jag dock inte fick möjlighet att smaka då den skulle på annat kalas och hur skulle det sett ut om jag först snott åt mig en bit?! haha fy fy fula tanke! :P




Och tja, vad har vi här då? :P Jo, detta är minsann ett ytterligare exemplar av den "lyckade kombinationen av choklad i olika form" haha och den har minsann olik form gäntemot den förstbakade varianten ;)

Denna härlighet kunde jag inte heller smaka av samma anledning som mästerverket ovan... men denna kombination av ingredienser har jag ju smakat på förut i varje fall... dock i en något annorlunda skepnad..

Tårtatårtatårta, det gillar jag såå mycket och säkerligen är det många av er som håller med mig! ;)
Eller vad säger du Nasse? ;) Kakor och tårtor i rediga lass!

Hälsningar från Iors (Chrhulies) tårtverkstad!

Kommentarer
Postat av: Plopp

Åh min kära vän!! Hoppas du få en underbart mysig helg som start på lovet:) love<33:)kramar

2010-02-26 @ 19:01:46
Postat av: vit kladdkaka

Vilket smarrigt recept! Dessutom har du en riktigt fin blogg.

Postat av: Jenny, Matlust

mmm, de ser jätte goda ut!

2010-05-03 @ 22:56:45
URL: http://matlust.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0