Tårtan som stal en del inspiration av schwarzwaldtårtan, japp japp... Vi döper tårtan till chokladtjuvaren

Gör en Chokladtjuvare-tårta! Den kommer garanterat göra succé och dessutom är det en mäktig grej som gör att man inte tar världsstora bitar och då så räcker den längre och man föräter sig inte som man annars lätt gör när det är tårtkalas... en bit tårta blir ofta två bitar, tre bitar och sedan små tuggor till och så en till, bara En till.... Eller okej jag kanske bara snackar för mig själv nu :P
Men hur som helst vart det en god tårta som dessutom ser riktigt het (snygg) ut, vilket bidrar en hel del till det njutfulla i tårtätarupplevelsen ;) Let´s baka och käka!
Oooh förresten kan jag meddela att den flytande nougaten möjligen vart lite "för mycket" om man nu inte är en nougatälskare på riktigt, så den kan jag lika gärna rekommendera att ni hoppar över då ni ska till att baka ;)

Bilden förklarar ingredienskombinationen på det läckra bakverket som yppar sig på bilden nedanför ;)


Japp japp, mycket läcker som sagt! Hoppas ni lyckas äta med ögonen (eller inte) för annars får ni nog dra er mot bakbordet och sätta igång, för, oooo så läcker ;-D Ha det finemang!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0